niedziela, 29 maja 2016

Little Month #3 | Maj 2016

Krótko i bez przeciągania - zapraszam na podsumowanie maja.





Artysta: Tom Odell

Tytuł: Long way down

Rok wydania: 2013

Wytwórnia: Columbia Records

Tom to niesamowity i - moim zdaniem - jeden z najlepszych artystów młodego pokolenia na świecie. Jego debiutancka płyta to arcydzieło, a utwory z niej cały miesiąc chodzą mi po głowie. Nie sposób wybrać najlepszy. Zdecydowanie warto posłuchać. Jednym z najpopularniejszych singli z albumu jest Another love. Utwory Toma zostały wykorzystane do ścieżek filmowych (Long way down w Gwiazd naszych wina, Heal w Zostań, jeśli kochasz).


Hold me z płyty Long way down


Another love z płyty Long way down



Całkiem niedawno polski zespół HEY wydał nową płytę - Błysk. Nie spodziewałabym się po sobie, że taki rodzaj muzyki mi się spodoba - a jednak. Najbardziej zapadł mi w głowę utwór Szum.

Tytuł: Niania

Reżyseria: Jurek Bogajewicz
Rok wydania: 2005 (pierwszy sezon)
Gatunek: sitcom
W rolach głównych: Agnieszka Dygant, Tomasz Kot, Adam Ferency, Tamara Arciuch, Emilia Stachurska, Roger Karwiński, Maria Maciejowska
W zasadzie to niezupełnie film, ale serial. Niania to polska adaptacja amerykańskiej Pomocy domowej. Ja jednak zdecydowanie chętniej sięgam po "naszą" wersję. Zachwyca mnie genialna obsada - aż ciężko wybrać najlepszego aktora, wszyscy, bez wyjątku, spisali się tam genialnie! Mam wrażenie, że Nianię znam odkąd tylko pamiętam i co jakiś czas lubię usiąść, włączyć któryś z dziewięciu sezonów i (jakkolwiek patetycznie by to nie zabrzmiało) wrócić do dzieciństwa. Bo Niania spodoba się zarówno młodszym, jak i starszym widzom, a oglądając ją, uśmiejecie się do łez. 
Tytuł: Poradnik pozytywnego myślenia

Autor: Matthew Quick

Data wydania: 2008

Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte

Po naprawdę dobrym wrażeniu, jakie sprawiła na mnie książka Matthew Quick'a - Niezbędnik obserwatorów gwiazd, postanowiłam sięgnąć po kolejną, zapewne jedną z najpopularniejszych książek tego samego autora: Poradnik pozytywnego myślenia. 
Pat to facet po trzydziestce, który właśnie wyszedł z ośrodka psychiatrycznego i ma jeden cel w życiu: sprawić, by jego była żona Nikki wróciła do niego. Pat za wszelką cenę chce udowodnić, że potrafi się zmienić i być dobrym człowiekiem - bierze leki, czyta mnóstwo książek, dba o formę. Czy Nikki zauważy jego starania? A może w ogóle się o nich nie dowie? 
Wokół Pata zaczyna jednak kręcić się Tiffany, której Pat szybko nie wyrzuci z pamięci, a nawet nie wie, jakie ma wobec niego zamiary ta kobieta.
Poradnik pozytywnego myślenia to piękna, wzruszająca i niedająca o sobie zapomnieć książka, która cóż - może w istocie pozytywnego myślenia mnie nie nauczyła (a może po prostu go nie potrzebuję?) - ale przedstawiła mi tak ciepłego, dobrego i sympatycznego bohatera książki, z którym najzwyczajniej w świecie się zżyłam i przeżywałam wszystko razem z nim - złościłam się, smuciłam i uśmiechałam razem z nim. A książki, z którymi się utożsamiam lubię najbardziej.
Jedno wam powiem: życie idioty to nie bułka z masłem.
- Winston Groom, Forrest Gump

Jak wiecie (albo i nie), niedawno wróciłam z Włoch i... to one są właśnie ulubieńcem maja. Mimo, że w tym roku już po raz trzeci w moim życiu odwiedziłam Włochy, tym razem zrobiły na mnie największe wrażenie (może dlatego, że gdy spędzałam tam czas ostatnim razem, byłam małym brzdącem). Właściwie nie odwiedziłam jedynie Włoch - zahaczyłam jeszcze o Wiedeń (rany, jaki on jest piękny!), Cannes we Francji (znane z festiwali filmowych) oraz Monako. A żeby długo nie przeciągać, zostawiam Was ze zdjęciami z tej wycieczki - mam nadzieję, że Wam się spodobają. Wszystkie są mojego autorstwa, proszę więc o niekopiowanie ich.
Odwiedziliście kiedyś któreś z tych miejsc?


Wiedeń, Austria


Wiedeń, Austria


Wiedeń, Austria


Wiedeń, Austria - jak widać, polskie nazwisko znajdzie się wszędzie


Park rozrywki Gardaland, Włochy


Gardaland, Włochy


Gardaland, Włochy


Werona, Włochy


Cannes, Francja


Cannes, Francja


Monako


Pałac książęcy, Monako


Lazurowe Wybrzeże, Monako


Plac Cudów, Piza, Włochy


Piza, Włochy


Florencja, Włochy

Który z ulubieńców przypadł Wam do gustu? 

Pozdrawiam!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz