niedziela, 3 kwietnia 2016

#3 | 5 miejsc, ktore chcialabym odwiedzic

Bez długiego owijania w bawełnę - przedstawię Wam 5 miejsc, które chciałabym odwiedzić w moim życiu. Zacznijmy.




#1 Stany Zjednoczone
Dlaczego? Stany zawsze mi się podobały. Podoba mi się tutaj... wszystko. Kultura, wygląd miast, system szkolny, zwyczaje. Niby tak samo, a jednak zupełnie inaczej niż w Europie. Uwielbiam te klimaty i widoki. Najbardziej chciałabym zobaczyć na własne oczy Los Angeles w Kalifornii, ale poza tym miło byłoby odwiedzić Indianę (Indianapolis - ze względu miejsce akcji książek Johna Greena i Gary - rodzinne miasteczko Michaela Jacksona), Kolorado, czy Seattle. Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się zwiedzić choć jedno z tych miejsc. Dla nich, przełamałabym nawet strach przed lataniem samolotem.



Los Angeles, Kalifornia


Hollywood Sign, Los Angeles, Kalifornia


brama Neverland Valley Ranch - posiadłości Michaela Jacksona, Los Olivos, Kalifornia


Funky Bones, Indianapolis, Indiana


Seattle, Waszyngton


Garden of the Gods, Colorado Springs, Kolorado

#2 Amsterdam, Holandia
To chyba moje ulubione miasto w całej Europie. Co tu dużo pisać - jest przepiękne. Kanały, mostki, tramwaje, rowery, te budynki... Wszystko ma w sobie jakiś urok.


Amsterdam, Holandia 


Muzeum van Gogha, Amsterdam, Holandia


Vondelpark, Amsterdam, Holandia


Amsterdam, Holandia


Kadr z filmu Gwiazd naszych wina, Amsterdam, Holandia

#3 Paryż, Francja
Wieża Eiffla, Luwr, Łuk Triumfalny... No dobrze, przejdźmy do konkretów. Kto nie chciałby spełnić marzeń z dzieciństwa i nie odwiedzić słynnego Disneylandu? Przecież nikt nie powiedział, że to miejsce wyłącznie dla małych dzieci. 
To marzenie prawie udało mi się spełnić. Planowana była wycieczka szkolna do Francji, na którą byłam zapisana, ale z oczywistych powodów została odwołana. Cóż, może za parę lat się uda. 


Wieża Eiffla, Paryż, Francja


Bajkowy pałac, Disneyland, Paryż, Francja


Disneyland, Paryż, Francja


Luwr, Paryż, Francja

#4 Wenecja, Włochy
Kolejne piękne miasto, które odwiedzę w maju - rekompensata za Paryż. W Wenecji toczy się akcja jednej z moich ulubionych książek - Znajdę cię, Crystal. To niesamowite, że będę mogła je zobaczyć na własne oczy i znaleźć się w miejscach, w których byli jej bohaterowie. W tym roku odwiedzę Włochy już trzeci raz w moim życiu - Wenecję jednak po raz pierwszy. 




Wenecja, Włochy

#5 Praga, Czechy
Od zawsze ciągnęło mnie do Czech. Podstawową rzeczą, jaka mi się tam podoba jest język - mimo, że Polaków czeski zazwyczaj śmieszy, dla mnie jest ciekawy w wymowie i brzmieniu. Nie umiem mówić dobrze po czesku, ale jeśli chodzi o to, żeby coś zrozumieć - z tym nie powinnam mieć problemów. 
Wszyscy, którzy odwiedzili Pragę mówili mi, że jest piękna - więc faktycznie taka musi być. Jestem ciekawa tego wychwalanego przez wszystkich miejsca. 
Kuchnia czeska też jest niczego sobie - same pyszności!


Rynek staromiejski, Praga, Czechy


Stare miasto, Praga, Czechy


Most Karola, Praga, Czechy


A Wy? Jakie miejsca na świecie chcielibyście odwiedzić? Może któreś z nich? Jakie było najpiękniejsze miasto, które odwiedziliście? Piszcie w komentarzach!

Pozdrawiam ciepło - bo w końcu już wiosna!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz